Piata Constitutiei reprezinta o rezervă importantă de spaţiu public încă neexploatată prin amenajarea existentă. Acest spaţiu este însă intens utilizat pentru organizarea de evenimente ce atrag un număr mare de vizitatori. Se doreşte păstrarea acestei funcţiuni, importantă la nivelul oraşului. Studiile au demonstrat în această zonă o necesitate sporită de parcare. Există atât în Piaţa Constituţiei cât şi în spatele clădirilor care creează frontul bulevardului largi mai mult

Piata Constitutiei reprezinta o rezervă importantă de spaţiu public încă neexploatată prin amenajarea existentă. Acest spaţiu este însă intens utilizat pentru organizarea de evenimente ce atrag un număr mare de vizitatori. Se doreşte păstrarea acestei funcţiuni, importantă la nivelul oraşului.

Studiile au demonstrat în această zonă o necesitate sporită de parcare. Există atât în Piaţa Constituţiei cât şi în spatele clădirilor care creează frontul bulevardului largi suprafeţe de parcare la sol. Acestea sunt dedicate în mare parte instituţiilor prezente în zona care atrag un număr mare de utilizatori, dar şi turiştilor/ vizitatorilor Palatului Parlamentului şi, ocazional, evenimentelor organizate în această locaţie.

Acest spatiu are însă în mod inevitabil un rol simbolic, datorat încărcăturii istorice şi identitare, a configuratiei tramei urbane, cât şi juxtapunerii simbolice cu Palatul Parlamentului, ce reprezintă un reper contemporan al oraşului. Acest spaţiu trebuie să negocieze nu doar relaţia între structura urbană a centrului civic şi Palatului Parlamentului (opresivă prin dimensiunile ei) şi utilizatorii acesteia, ci şi relaţia emotională între încărcătura simbolică a clădirii şi memoria locuitorilor. Legatură dintre piaţă şi colină pe care este amplasat Parlamentul, momentan blocată printr-un zid, trebuie creată. Rolul identitar, dar şi de imagine pe care îl deţine Piaţa face ca utilizarea sa actuală ca parcare să fie improprie.

Accesibilitatea locală scade puternic din zona Piaţei Unirii către Piaţa Constituţiei. Din punct de vedere al permeabilităţii, numai enclavele dintre blocuri dintre Splaiul Independenţei şi Bulevardul Unirii au o permeabilitate ridicată, în rest zonă suferind de o permeabilitate scazută. Fluxul intens de maşini pe de altă parte duce cu atât mai mult la segregarea şi slaba utilizare a spaţiilor publice.

Vitalitatea acestei zone depinde de nivelul de atractivitate pe care îl prezintă. Piaţa este usor accesibilă la nivelul întregului oraş, însă nu se poate baza pe fluxurile naturale de pietoni. În consecinţă, proiectul îşi propune să crească atractivitatea acestei zone prin introducerea de noi funcţiuni necesare pentru turişti şi vizitatori. De asemenea, proiectul are ca obiectiv sporirea calităţii spaţiului public şi crearea unei infrastructuri specifice pentru desfăşurarea evenimentelor şi spectacolelor în aer liber.

 

Prin proiectul PIPE:LINE – Promovarea unor Instrumente de Participare prin E-media: Local, Integrat, Nou, Eficient (finanțat prin Fondul ONG România), cunoscut publicului ca proiectul URBOTECA,  echipa  a testat câteva moduri de comunicare mai prietenoase pentru documentațiile de urbanism inițiate de Primăria Municipiului București, aflate în curs de elaborare. Ideea de a prezenta propunerile unui PUZ din cadrul PIDU prin axonometrii cu straturi tematice este un astfel de exercițiu prin care dorim să ridicăm nivelul așteptărilor cu privire la reprezentările grafice care să fie mai grăitoare pentru publicul larg. Considerăm că nu fac o informare suficientă panourile  obligatorii prin Ordinul 2701/2010 care conțin, în loc de informație prezentată într-un limbaj non-tehnic, doar planșa de reglementări. 

pentru partea de sensibilizare și pedagogie urbană, puteți vizita www.urboteca.ro/cadrul-fizic-al-orasului   

*Acest proiect este o propunere pentru realizarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbana a zonei centrale a Municipiului Bucuresti. Ideea acestui proiect este promovata pentru a fi cunoscuta de locuitori si pentru a deveni o solutie adoptata de autoritati in procesul de regenerare a centrului capitalei.

Din punctul dumeavoastră de vedere, acest proiect răspunde necesităţilor zonei?
prenume şi nume:
gen: F M
vârsta:
educaţie:
email:
subiect:
comentariu:
cod verificare :

 
Comentarii
(Marti, 21 Mai 2013)
Nanau Marius
DEMOLAREA GARDULUI PE PARTEA DINSPRE PIATA CONSTITUTIEI SI AMENAJAREA UNEI SCARI PE CARE SA POATA SA STEA LUMEA SI SA ADMIRE PRIVELISTEA INREGULUI BULEVARDrnNEAPARAT PARCARE SUBTERANA SI AMENAJAREA PIETEI DOAR PENTRU CIRCULATIE PIETONALA
(Joi, 16 Jan 2014)
Ioana Florea
Amenajarea spatiului public este binevenita, DAR parcari subterane si parcari in plus nu vor face decat sa aduca si mai multe masini in zona, totul devenind un punct de atractie pt masini parcate si soferi in cautare de parcari...rnIN SCHIMB, ar merge transformata zona intr-un punct de atractie pt pietoni si biciclisti, un "popas" intre parcul Carol si parcul Izvor.rnPoate chiar o statie de RATB acolo, astfel incat oamenii care vin la institutii sa poata veni fara masini personale!



Acest proiect este dezvoltat de un consorţiu format din: Synergetics Corporation / Re-act Now Studio / Space Syntax / KXL / DC Communication/ Igloo Arhitecture / Studio Basar/ A Stil / Macarie O'Looney Architects / Soare&Yokina Arhitecti Asociati / Republic of Architects / KVB Economic / Polarh Design
produced by Interactive Look   © 21.07.2010 ASUB