Reabilitarea cheiului Dâmboviţei, reprezintă un punct cheie al regenerării urbane şi al revitalizării zonei centrale a Bucureştiului, în condiţiile în care oraşul beneficiază în mod natural de acest chei care nu este deloc folosit de către locuitorii săi şi nu este perceput de aceştia ca oglindă de apă şi loc de loisir.Conceptul de amenajare a cheiului porneşte de la observaţia că distanţa dintre parcursul pietonal  şi apă este prea mare, din această cauză percepţia mai mult

Reabilitarea cheiului Dâmboviţei, reprezintă un punct cheie al regenerării urbane şi al revitalizării zonei centrale a Bucureştiului, în condiţiile în care oraşul beneficiază în mod natural de acest chei care nu este deloc folosit de către locuitorii săi şi nu este perceput de aceştia ca oglindă de apă şi loc de loisir.
Conceptul de amenajare a cheiului porneşte de la observaţia că distanţa dintre parcursul pietonal  şi apă este prea mare, din această cauză percepţia elementului apă/ râu este mult diminuată.  Acestă zonă, de altfel, este subdimensionată şi insuficientă prin implementarea noii piste de biciclişti. Malurile de beton neamenajate,  îi dau cheiului aerul unui canal de irigaţii, nefiind deloc atractiv pentru pietoni. Propunerea de  remodelarea a malurilor  va fi facută într-un mod sustenabil, deoarece nu va afecta structura albiei amenajate sau circulaţia de pe Splaiul Independenţei, va utiliza şi reabilita structurile existente pe parcurs şi va folosi materiale ecologice (cu impact redus asupra mediului) uşor de întreţinut în exploatare.

S-a propus o platformă în consolă, la cota trotuarului existent, care să mascheze parţial peretele canalului şi să faciliteze apropierea de apă a pietonilor. Pe parcursul acesteia se află zone mai joase, amenajate pentru stat/ pescuit /plajă, un debarcader şi o belvedere. Materialul folosit pentru pavaj este lemnul tip deck, utilizat la marine. Special a fost  ales acest material pentru a spori caracterul de chei al parcursului. Parapetul va fi verde din plante agăţătoare /curgătoare, fixate pe structura metalică constituită din cablurile de inox tensionate de la parapetul de protecţie al esplanadei.
Cheiul trebuie să devină o esplanadă atractivă pentru toţi locuitorii oraşului. Pe el se pot crea un circuit de jogging şi unul de biciclete în legatură cu parcul Izvor, iar pe apă un circuit de caiace între ecluză şi podul Izvor.


*Acest proiect este o propunere pentru realizarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbana a zonei centrale a Municipiului Bucuresti. Ideea acestui proiect este promovata pentru a fi cunoscuta de locuitori si pentru a deveni o solutie adoptata de autoritati in procesul de regenerare a centrului capitalei.

Din punctul dumeavoastră de vedere, acest proiect răspunde necesităţilor zonei?
prenume şi nume:
gen: F M
vârsta:
educaţie:
email:
subiect:
comentariu:
cod verificare :

 
Comentarii
Cheiul Dîmboviţei (Smbata, 19 Noiembrie 2011)
Adrian Balteanu
Consider proiectul de transformare a Dîmboviţei dintr-un canal într-o esplanada ca fiind foarte binevenit. Consiliul General prin hotarîrea 113/2011 a adoptat indicatorii tehnico -economici pentru acoperirea cu panouri de vegetatie a malurilor de beton, un proiect care insa nu se ocupă de crearea unor spatii publice care sa puna in valoare rîul, aşa cum o face proiectul PIDU. Este necesara schimbarea proiectului CGMB.
Raspuns (Luni, 28 Noiembrie 2011)
Echipa de proiect CentralBucuresti.ro
Mulţumim pentru apreciere.
Cheiul Dâmboviţei Unirii - Izvor - Splaiul Independenţei, de la Pod Unirii - Pod Izvor (Joi, 30 Mai 2013)
Gabriel Papuc
Ideea pare excelenta si poate ar fi bine ca proiectul sa fie considerat de prioritatea 1. intrebare: cum se comporta acest material iarna la ger, inghet si zapada? Cum se curata? etc Promenada asta se va putea folosi tot timpul anului? Cu celalalt proiect privitor la malurile Dambovitei ce se mai aude? Promisese domn'primar ca o sa (o sa, o sa ...!!?!!)faca un proiect cu bani europeni prin care o sa inverzeasca malurile Dambovitei (ceva de genul ...plante curgatoare .... ca sa nu se mai vada betonul....!!!) Nu stiu daca nivelul apei o sa fie chiar asa ca in poza! Tehnic vorbind , consola trebuie prinsa cumva si cel mai probabil de malul betonat ...adica bartul consolei va sta in apa ?!!!? Daca apa nu va fi la nivelul aratat in poza ci undeva la mai mult de 1m fata de promenada din lemn atunci s-ar putea sa arate cam nasol !!!
Idee Binevenita (Wed, 2 Aprilie 2014)
Octavian S
O idee excelenta! Asteptam cu drag implementarea!
Traseul pentru biciclete (Smbata, 1 Octombrie 2016)
Alex Burda
Trebuie făcute două observații. Prima este că traseul prevăzut pentru biciclete este totuși îngust și implică riscuri pentru siguranța bicicliștilor. Dacă lărgirea pistei nu este posibilă, atunci poate că băncile ar putea fi mutate la margine de lângă balustradă a spațiului creat conform cu acest proiect, pentru a crea un spațiu mai deschis care să permită mai multă libertate de manevrare a vehiculului. A doua este că într-un astfel de spațiu, chiar și cu mutarea băncilor, conflictele de trafic între bicicliști și pietoni vor fi inevitabile și foarte greu de gestionat în condițiile în care nu există o reglementare clară a priorităților, de unde vor rezulta efecte negative asupra posibilității de a utiliza bicicleta la potențialul său maxim ca mijloc de transport într-un astfel de spațiu.



Acest proiect este dezvoltat de un consorţiu format din: Synergetics Corporation / Re-act Now Studio / Space Syntax / KXL / DC Communication/ Igloo Arhitecture / Studio Basar/ A Stil / Macarie O'Looney Architects / Soare&Yokina Arhitecti Asociati / Republic of Architects / KVB Economic / Polarh Design
produced by Interactive Look   © 21.07.2010 ASUB