Proiectul îşi propune realizarea unui traseu accesibil pietonilor şi bicicliştilor prin sistemul de „sharing spaces”, fără eliminarea traficului autovehiculelor: ierarhizarea importanţei pietonilor şi biciclistilor faţă de autovehicule, realizarea unor pavaje specifice unei zone urbane importante, amplasarea eficientă a mobilierului urban, iluminarea corectă, curăţarea de elemente nocive. Suprafaţa desfăşurată aproximativă a zonei mai mult

Proiectul îşi propune realizarea unui traseu accesibil pietonilor şi bicicliştilor prin sistemul de „sharing spaces”, fără eliminarea traficului autovehiculelor: ierarhizarea importanţei pietonilor şi biciclistilor faţă de autovehicule, realizarea unor pavaje specifice unei zone urbane importante, amplasarea eficientă a mobilierului urban, iluminarea corectă, curăţarea de elemente nocive.

Suprafaţa desfăşurată aproximativă a zonei de intervenţie este de 1045 mp.

Obiectivul general:  accesibilitatea spaÅ£iului urban pentru transportul nemotorizat – mersul pe jos ÅŸi cu bicicleta.

 

Obiectivele specifice:

- accesibilitatea şi folosirea spaţiului urban pentru activităţi recreaţionale;

- lărgirea trotuarelor şi reconfigurarea profilului străzii;

- incurajarea interactivităţii sociale;

- atragerea turiÅŸtilor;

- sporirea confortului urban prin crearea unui spaţiu unde pietonii, bicicliştii se pot simţi în siguranţă şi unde traficul auto este limitat ca viteză şi intensitate;

- reducerea poluării aerului;

- încurajarea activităţilor fizice şi implicit a sănătăţii cetăţenilor Bucureştiului şi a turiştilor prin mersul pe jos şi cu bicicleta;

- sporirea sentimentului de apartenenţa şi identificarea cu trecutul istoric al oraşului – mersul pe jos îţi dă timp să conştientizezi spaţiul prin care treci;

- crearea unei imagini unitare prin aducerea la acelaşi nivel a suprafeţelor destinate traficului pietonal şi a celor destinate traficului de biciclete şi auto, prin mobilierul urban unificat;

- facilitarea accesului către repere importante din zona.

 

Activităţi pentru modificarea circulaţiilor, acceselor şi parcajelor:

- sistemul de circulaţie va fi de tip 'sharing spaces' , trotuarul şi carosabilul vor fi tratate cu acelaşi tip de pavaj, din granit sau piatră naturală cu proprietăţi similare, având culoarea minim 30% roşu, dispusă în special în zona de pietonal – se va pastra sensul unic de circulaţie auto

- este obligatorie asigurarea accesului în spaţiile publice a persoanelor cu dizabilităţi locomotorii

- circulaţia velo va fi facută în sistem contrasens deschis bicicletelor, fiind marcată numai banda velo de pe contrasens. Banda velo va fi marcata cu linie continuă din intarsii de piatra naturală dechisă la culoare şi pictograme pe pavaj

- circulatia auto şi parcările vor fi delimitate de circulaţia pietonilor şi a bicicletelor cu bolarzi

- racordul carosabilului cu alte străzi pe care le intersectează se va  face cu rampe de max 8%, din granit sau piatra naturală cu proprietăţi similare, culoarea roÅŸie.  


*Acest proiect este o propunere pentru realizarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbana a zonei centrale a Municipiului Bucuresti. Ideea acestui proiect este promovata pentru a fi cunoscuta de locuitori si pentru a deveni o solutie adoptata de autoritati in procesul de regenerare a centrului capitalei.

Din punctul dumeavoastră de vedere, acest proiect răspunde necesităţilor zonei?
prenume şi nume:
gen: F M
vârsta:
educaţie:
email:
subiect:
comentariu:
cod verificare :

 
Comentarii
(Wed, 18 Aprilie 2012)
Alexandru Petrovici
Cred ca proiectul este bun, dar numai impreuna cu realizarea a una - doua parcari de capacitate importanta in zona. Altminteri, aglomeratia de masini va fi sufocanta sau se va transfera in zonele limitrofe celei prevazute in proiect si se va cadea din lac in put.
Bravo (Joi, 3 Octombrie 2013)
Corina Tranca
Un proiect care suna foarte bine; posesorii de masini nu trebuie incurajati. mai bine sa nu vina cu masina. felicitari!



Acest proiect este dezvoltat de un consorţiu format din: Synergetics Corporation / Re-act Now Studio / Space Syntax / KXL / DC Communication/ Igloo Arhitecture / Studio Basar/ A Stil / Macarie O'Looney Architects / Soare&Yokina Arhitecti Asociati / Republic of Architects / KVB Economic / Polarh Design
produced by Interactive Look   © 21.07.2010 ASUB