![]() ![]()
Proiectul îşi propune realizarea unui traseu accesibil pietonilor ÅŸi bicicliÅŸtilor prin sistemul de „sharing spacesâ€, fără eliminarea traficului autovehiculelor: ierarhizarea importanÅ£ei pietonilor ÅŸi biciclistilor faţă de autovehicule, realizarea unor pavaje specifice unei zone urbane importante, amplasarea eficientă a mobilierului urban, iluminarea corectă, curăţarea de elemente nocive.
Suprafaţa desfasurată aproximativă a zonei mai mult
Proiectul îşi propune realizarea unui traseu accesibil pietonilor ÅŸi bicicliÅŸtilor prin sistemul de „sharing spacesâ€, fără eliminarea traficului autovehiculelor: ierarhizarea importanÅ£ei pietonilor ÅŸi biciclistilor faţă de autovehicule, realizarea unor pavaje specifice unei zone urbane importante, amplasarea eficientă a mobilierului urban, iluminarea corectă, curăţarea de elemente nocive. SuprafaÅ£a desfasurată aproximativă a zonei de intervenÅ£ie este de 1390 mp. Obiectivul general: accesibilitatea spaÅ£iului urban pentru transportul nemotorizat – mersul pe jos ÅŸi cu bicicleta Obiectivele specifice: - accesibilitatea ÅŸi folosirea spaÅ£iului urban pentru activităţi recreaÅ£ionale; - încurajarea interactivităţii sociale; - atragerea turiÅŸtilor; - sporirea confortului urban prin crearea unui spaÅ£iu unde pietonii, bicicliÅŸtii se pot simÅ£i în siguranţă; - încurajarea activităţilor fizice ÅŸi implicit a sănătăţii cetăţenilor BucureÅŸtiului ÅŸi a turiÅŸtilor prin mersul pe jos ÅŸi cu bicicleta; - sporirea sentimentului de apartenenÅ£a si identificarea cu trecutul istoric al oraÅŸului – mersul pe jos îţi dă timp să conÅŸtientizezi spaÅ£iul prin care treci; - crearea unei imagini unitare prin aducerea la acelaÅŸi nivel a suprafeÅ£elor destinate traficului pietonal ÅŸi a celor destinate traficului de biciclete ÅŸi auto, prin mobilierul urban unificat; - facilitarea accesului către repere importante din zonă.
Activităţi pentru modificarea circulaţiilor, acceselor şi parcajelor: - se va pastra sensul de circulaţie existent, circulaţia auto făcându-se pe o banda, cu lăţimea de 3.5m - sistemul de circulaţie va fi de tip 'sharing spaces' , trotuarul şi carosabilul vor fi tratate cu acelaşi tip de pavaj, din granit sau piatra naturală cu proprietăţi similare, având culoarea minim 30% roşu dispusă în special în zona de pietonal - circulaţia velo se va face împreună cu circulaţia pietonală fără marcarea specială a pistelor de biciclete - este obligatorie asigurarea accesului în spaţiile publice a persoanelor cu dizabilităţi locomotorii - racordul carosabilului cu alte străzi pe care le intersectează se va face cu rampe de max 8%, din granit sau piatra naturală cu proprietăţi similare, culoarea rosie - circulaţia velo se va face împreună cu circulaţia pietonală fără marcarea specială a pistelor de biciclete - nu va fi permisă parcarea maşinilor ![]()
*Acest proiect este o propunere pentru realizarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbana a zonei centrale a Municipiului Bucuresti.
Ideea acestui proiect este promovata pentru a fi cunoscuta de locuitori si pentru a deveni o solutie adoptata de autoritati in procesul de regenerare a centrului capitalei.
Din punctul dumeavoastră de vedere, acest proiect răspunde necesităţilor zonei?
Comentarii
![]() Tronsonul Academiei (Wed, 27 Martie 2013)
Alexandru Deak
Cu toate ca ideea este foarte buna, iar obiectivele foarte generoase, mi-e teama ca rezolvarea propusa de tip sharing spaces este nefunctionala in acest caz. Confuzia pleaca de la conceptul de “transport nemotorizatâ€, care include pietonii si biciclistii.
In timp ce viteza medie a biciclistilor este de 20 km/h, pietonii se deplaseaza cu 5 km/h. Coabitarea a doua categorii de mobile cu viteze atat de diferite este imposibila, si va duce la accidente frecvente. In acest fel, tocmai obiectivul propus : « crearea unui spaţiu unde pietonii, bicicliştii se pot simţi în siguranţă » nu este realizat.
Pe de alta parte, traficul auto de pe Academiei genereaza un blocaj permanent si, cu toate ca are valori mici datorita vitezei reduse de deplasare, polueaza zona disproportional de mult.
Cred ca cea mai buna solutie este renuntarea la traficul auto si creerea unui trafic de biciclisti pe benzi consacrate. Altfel, toata artera pietonal –ciclista propusa intre Piata Romana si Podul Calicilor va fi compromisa.
Va urez succes in continuare.
![]() (Vineri, 27 Decembrie 2013)
Radu Popescu
De ce nu puneti si pe site-ul asta PUZ-urile lansate in dezbatere publica?
![]() Mare lucru (Wed, 26 Martie 2014)
Marcel Ionescu-Heroiu
Cu cat sunt mai multe strazi pietonale in Bucuresti, cu atat acesta va deveni un oras cu adevarat al oamenilor. Uitati-va numai cum spatile pietonale de calitate sunt invadate de oameni.
![]() tronson str Academiei (Vineri, 1 Iulie 2016)
Florin Bogdan
cand vor incepe lucrarile pt tronson Str Academiei stie cineva? cand vor incepe si cand se va finaliza? ms
![]() |