Proiectul îşi propune realizarea unui traseu accesibil pietonilor şi bicicliştilor prin sistemul de „sharing spaces”, fără eliminarea traficului autovehiculelor: ierarhizarea importanţei pietonilor şi biciclistilor faţă de autovehicule, realizarea unor pavaje specifice unei zone urbane importante, amplasarea eficientă a mobilierului urban, iluminarea corectă, curăţarea de elemente nocive. Suprafaţa desfasurată aproximativă a zonei de intervenţie este de 1390 mp. Obiectivul mai mult

Proiectul îşi propune realizarea unui traseu accesibil pietonilor şi bicicliştilor prin sistemul de „sharing spaces”, fără eliminarea traficului autovehiculelor: ierarhizarea importanţei pietonilor şi biciclistilor faţă de autovehicule, realizarea unor pavaje specifice unei zone urbane importante, amplasarea eficientă a mobilierului urban, iluminarea corectă, curăţarea de elemente nocive.

Suprafaţa desfasurată aproximativă a zonei de intervenţie este de 1390 mp.

Obiectivul general:  accesibilitatea spaţiului urban pentru transportul nemotorizat – mersul pe jos şi cu bicicleta

Obiectivele specifice:

- accesibilitatea şi folosirea spaţiului urban pentru activităţi recreaţionale;

- încurajarea interactivităţii sociale;

- atragerea turiştilor;

- sporirea confortului urban prin crearea unui spaţiu unde pietonii, bicicliştii se pot simţi în siguranţă;

- încurajarea activităţilor fizice şi implicit a sănătăţii cetăţenilor Bucureştiului şi a turiştilor prin mersul pe jos şi cu bicicleta;

- sporirea sentimentului de apartenenţa si identificarea cu trecutul istoric al oraşului – mersul pe jos îţi dă timp să conştientizezi spaţiul prin care treci;

- crearea unei imagini unitare prin aducerea la acelaşi nivel a suprafeţelor destinate traficului pietonal şi a celor destinate traficului de biciclete şi auto, prin mobilierul urban unificat;

- facilitarea accesului către repere importante din zonă.

  

Activităţi pentru modificarea circulaţiilor, acceselor şi parcajelor:

- se va pastra sensul  de circulaţie existent, circulaţia auto făcându-se pe o banda, cu lăţimea de 3.5m

- sistemul de circulaţie va fi de tip 'sharing spaces' , trotuarul şi carosabilul vor fi tratate cu acelaşi tip de pavaj, din granit sau piatra naturală cu proprietăţi similare, având culoarea minim 30% roşu  dispusă în special în zona de pietonal

- circulaţia velo se va face împreună cu circulaţia pietonală fără marcarea specială a pistelor de biciclete

- este obligatorie asigurarea accesului în spaţiile publice a persoanelor cu dizabilităţi locomotorii

- racordul carosabilului cu alte străzi pe care le intersectează se va  face cu rampe de max 8%, din granit sau piatra naturală cu proprietăţi similare, culoarea rosie

- circulaţia velo se va face împreună cu circulaţia pietonală fără marcarea specială a pistelor de biciclete

- nu va fi permisă parcarea maşinilor

*Acest proiect este o propunere pentru realizarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbana a zonei centrale a Municipiului Bucuresti. Ideea acestui proiect este promovata pentru a fi cunoscuta de locuitori si pentru a deveni o solutie adoptata de autoritati in procesul de regenerare a centrului capitalei.

Din punctul dumeavoastră de vedere, acest proiect răspunde necesităţilor zonei?
prenume şi nume:
gen: F M
vârsta:
educaţie:
email:
subiect:
comentariu:
cod verificare :

 
Comentarii
Tronsonul Academiei (Wed, 27 Martie 2013)
Alexandru Deak
Cu toate ca ideea este foarte buna, iar obiectivele foarte generoase, mi-e teama ca rezolvarea propusa de tip sharing spaces este nefunctionala in acest caz. Confuzia pleaca de la conceptul de “transport nemotorizat”, care include pietonii si biciclistii. In timp ce viteza medie a biciclistilor este de 20 km/h, pietonii se deplaseaza cu 5 km/h. Coabitarea a doua categorii de mobile cu viteze atat de diferite este imposibila, si va duce la accidente frecvente. In acest fel, tocmai obiectivul propus : « crearea unui spaţiu unde pietonii, bicicliştii se pot simţi în siguranţă » nu este realizat. Pe de alta parte, traficul auto de pe Academiei genereaza un blocaj permanent si, cu toate ca are valori mici datorita vitezei reduse de deplasare, polueaza zona disproportional de mult. Cred ca cea mai buna solutie este renuntarea la traficul auto si creerea unui trafic de biciclisti pe benzi consacrate. Altfel, toata artera pietonal –ciclista propusa intre Piata Romana si Podul Calicilor va fi compromisa. Va urez succes in continuare.
(Vineri, 27 Decembrie 2013)
Radu Popescu
De ce nu puneti si pe site-ul asta PUZ-urile lansate in dezbatere publica?
Mare lucru (Wed, 26 Martie 2014)
Marcel Ionescu-Heroiu
Cu cat sunt mai multe strazi pietonale in Bucuresti, cu atat acesta va deveni un oras cu adevarat al oamenilor. Uitati-va numai cum spatile pietonale de calitate sunt invadate de oameni.
tronson str Academiei (Vineri, 1 Iulie 2016)
Florin Bogdan
cand vor incepe lucrarile pt tronson Str Academiei stie cineva? cand vor incepe si cand se va finaliza? ms



Acest proiect este dezvoltat de un consorţiu format din: Synergetics Corporation / Re-act Now Studio / Space Syntax / KXL / DC Communication/ Igloo Arhitecture / Studio Basar/ A Stil / Macarie O'Looney Architects / Soare&Yokina Arhitecti Asociati / Republic of Architects / KVB Economic / Polarh Design
produced by Interactive Look   © 21.07.2010 ASUB