Proiectul îşi propune realizarea unui traseu accesibil pietonilor şi bicicliştilor prin sistemul de „sharing spaces”, fără eliminarea traficului autovehiculelor: ierarhizarea importanţei pietonilor şi biciclistilor faţă de autovehicule, realizarea unor pavaje specifice unei zone urbane importante, amplasarea eficientă a mobilierului urban, iluminarea corectă, curăţarea de elemente nocive. Suprafaţa desfaşurată aproximativă a zonei de intervenţie este de 9998mp.Obiectivul mai mult

Proiectul îşi propune realizarea unui traseu accesibil pietonilor şi bicicliştilor prin sistemul de „sharing spaces”, fără eliminarea traficului autovehiculelor: ierarhizarea importanţei pietonilor şi biciclistilor faţă de autovehicule, realizarea unor pavaje specifice unei zone urbane importante, amplasarea eficientă a mobilierului urban, iluminarea corectă, curăţarea de elemente nocive.

Suprafaţa desfaşurată aproximativă a zonei de intervenţie este de 9998mp.

Obiectivul general:  accesibilitatea spaţiului urban pentru transportul nemotorizat – mersul pe jos şi cu bicicleta.

 

Obiectivele specifice:

- accesibilitatea şi folosirea spaţiului urban pentru activităţi recreaţionale;

- lărgirea trotuarelor şi reconfigurarea profilului străzii;

- incurajarea interactivităţii sociale;

- atragerea turiştilor;

- sporirea confortului urban prin crearea unui spaţiu unde pietonii, bicicliştii se pot simţi în siguranţă şi unde traficul auto este limitat ca viteză şi intensitate;

- reducerea poluarii aerului;

- incurajarea activitatilor fizice şi implicit a sănătăţii cetăţenilor Bucureştiului şi a turiştilor prin mersul pe jos şi cu bicicleta;

- sporirea sentimentului de apartenenţă şi identificarea cu trecutul istoric al oraşului – mersul pe jos îţi dă timp să conştientizezi spaţiul prin care treci;
- crearea unei imagini unitare prin aducerea la acelaşi nivel a suprafeţelor destinate traficului pietonal şi a celor destinate traficului de biciclete şi auto, prin mobilierul urban unificat;
-  facilitarea accesului către repere importante din zona.

Principalele activităţi din proiect:

- se va pastra sensul  de circulaţie existent, circulaţia auto facându-se  pe câte o banda pe sens, cu lăţimea de 3.1m fiecare;

- sistemul de circulaţie va fi de tip 'sharing spaces' , trotuarul şi carosabilul vor fi tratate cu acelaşi tip de pavaj, din granit sau piatra naturală cu proprietăţi similare, având culoarea minim 30% roşu  dispusă în special în zona de pietonal;

- se va asigura accesul în spaţiile publice a persoanelor cu dizabilităţi locomotorii;

- circulatia velo va fi facută în paralel cu circulaţia auto fără marcarea specială a pistelor de biciclete;

- se va marca pista de biciclete de pe contrasens pe spaţiul actualului carosabil;

- se vor delimita circulaţia auto şi parcările de circulaţia pietonilor şi a bicicletelor cu bolarzi;

- se vor marca în pardoseala alveolele de parcare cu inserţii de piatră naturală albă;

- racordul carosabilului cu alte străzi pe care le intersectează se va  face cu rampe de max 8%, din granit sau piatră naturală cu proprietati similare, culoarea roşie.

*Acest proiect este o propunere pentru realizarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbana a zonei centrale a Municipiului Bucuresti. Ideea acestui proiect este promovata pentru a fi cunoscuta de locuitori si pentru a deveni o solutie adoptata de autoritati in procesul de regenerare a centrului capitalei.

Din punctul dumeavoastră de vedere, acest proiect răspunde necesităţilor zonei?
prenume şi nume:
gen: F M
vârsta:
educaţie:
email:
subiect:
comentariu:
cod verificare :

 
Comentarii
strada George Georgescu (Marti, 10 Iulie 2012)
Ana Nitu
Locuiesc pe aceasta strada George Georgescu care vad ca va face parte din programul primariei as vrea ca primaria sa duca acest proiect pana la capat . In trecut se numea podul Calicilor acum jumatate din strada este in paragina toate magazinele sunt goale sau ocupate de cetateni de etnie roma. Cred ca ar ajuta mult la dezvoltarea zonei acest proiect.
se impune reabiltarea Bucurestiului (Luni, 3 Martie 2014)
Jeanetta-Eugenia Margineanu
Prin desfiintarea podului de peste Dambovita,care facea legatura dintre str.Smardan si Cal.Rahovei ,fosta Podul Calitiei,a ramas o bucatica intre liceul M. Eminescu si str Tismana,o zona insalubra,izolata,locuita de persoane dubioase,fara utilitati minore,periculoasa.Am si eu o propritate acolo, mostenita de la bunicul;am locuit 42 ani pe str.Tismana,fiind evacuati in 3 zile din CentrulCivic,casa noastra fiind demolata.Se impune urgent reabilitarea zonei,dealtfel a intregului Bucureti ,care acum arata ca o lada de gunoi-asa era Istanbulul in 1991,acum e mai curat ca Brusselles-ul,noi le-am luat locul.Intreb:de unde bani? vad ca de cativa ani o lungim cu "podul de la Vacaresti",metroul din Drumul Taberei ,idem ,tramvaiul din Liviu Rebreanu ,idem.Dau cumva partidele?Aloca PMB-ului mai multi bani guvernul?Taxe si impozite majorate platim ,dar ce se face cu banii nostrii? totla partid?



Acest proiect este dezvoltat de un consorţiu format din: Synergetics Corporation / Re-act Now Studio / Space Syntax / KXL / DC Communication/ Igloo Arhitecture / Studio Basar/ A Stil / Macarie O'Looney Architects / Soare&Yokina Arhitecti Asociati / Republic of Architects / KVB Economic / Polarh Design
produced by Interactive Look   © 21.07.2010 ASUB