Strada Lipscani este o arteră reprezentativă pentru centrul istoric al oraşului Bucureşti, încărcată de istorie şi mărginită de clădiri cu valoare arhitecturală. Proiectul îşi propune realizarea unui traseu accesibil pietonilor şi biciclistilor prin sistemul de „sharing spaces”, fără eliminarea traficului autovehiculelor: ierarhizarea importanţei pietonilor şi bicicliştilor faţă de autovehicule, realizarea unor pavaje specifice unei zone urbane importante, amplasarea mai mult

Strada Lipscani este o arteră reprezentativă pentru centrul istoric al oraşului Bucureşti, încărcată de istorie şi mărginită de clădiri cu valoare arhitecturală.

Proiectul îşi propune realizarea unui traseu accesibil pietonilor şi biciclistilor prin sistemul de „sharing spaces”, fără eliminarea traficului autovehiculelor: ierarhizarea importanţei pietonilor şi bicicliştilor faţă de autovehicule, realizarea unor pavaje specifice unei zone urbane importante, amplasarea eficienţa a mobilierului urban, iluminarea corectă, curăţarea de elemente nocive.

Suprafaţa desfaşurată aproximativă a zonei de intervenţie este de 2672  mp.

 

Obiectivul general:  accesibilitatea spaţiului urban pentru transportul nemotorizat – mersul pe jos şi cu bicicleta.

 

Obiectivele specifice:

- accesibilitatea şi folosirea spaţiului urban pentru activităţi recreaţionale;

- lărgirea trotuarelor şi reconfigurarea profilului străzii;

- incurajarea interactivităţii sociale;

- atragerea turiştilor;

- sporirea confortului urban prin crearea unui spaţiu unde pietonii, bicicliştii se pot simţi în siguranţă şi unde traficul auto este limitat ca viteză şi intensitate;

- incurajarea activităţilor fizice şi implicit a sănătăţii cetăţenilor Bucureştiului şi a turiştilor prin mersul pe jos şi cu bicicleta;

- sporirea sentimentului de apartenenţa şi identificarea cu trecutul istoric al oraşului – mersul pe jos îţi dă timp să conştientizezi spaţiul prin care treci;
- crearea unei imagini unitare prin mobilierul urban unificat;
- facilitarea accesului către repere importante din zonă.

 

Activitati pentru modificarea circulatiilor, acceselor si parcajelor:

- se menţine caracterul de stradă pietonală;
- se va asigura accesul în spaţiile publice al persoanelor cu dizabilităţi locomotorii;
- circulaţia velo se va face împreună cu circulaţia pietonală fără marcarea specială a pistelor de biciclete;
- nu va fi permisă amplasarea de chioşcuri de ziare şi flori;
- nu va fi permisă parcarea maşinilor.

 

*Acest proiect este o propunere pentru realizarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbana a zonei centrale a Municipiului Bucuresti. Ideea acestui proiect este promovata pentru a fi cunoscuta de locuitori si pentru a deveni o solutie adoptata de autoritati in procesul de regenerare a centrului capitalei.

Din punctul dumeavoastră de vedere, acest proiect răspunde necesităţilor zonei?
prenume şi nume:
gen: F M
vârsta:
educaţie:
email:
subiect:
comentariu:
cod verificare :

 
Comentarii



Acest proiect este dezvoltat de un consorţiu format din: Synergetics Corporation / Re-act Now Studio / Space Syntax / KXL / DC Communication/ Igloo Arhitecture / Studio Basar/ A Stil / Macarie O'Looney Architects / Soare&Yokina Arhitecti Asociati / Republic of Architects / KVB Economic / Polarh Design
produced by Interactive Look   © 21.07.2010 ASUB